29 Eylül 2010 Çarşamba

Doğum sonrası emzirme maratonu

Çetrefilli geçen doğum sonrasında Tuğra'yı hemen emzirmeye başladım. Normal doğum sonrasında süt hemen gelir, sezaryenden sonra geç gelir derler ya, ben hemen sütüm geldi zannettim. O kadar kan kaybından ve yorgunluktan sonra sütüm tabii ki gelmemiş. Peki ben bunu ne zaman fark ettim. 2 gün sonra. Tuğra emme içgüdüsüyle beni emiyor, doktorlar da gelip "Aa ne güzel emiyor, bol bol emsin, rahmin toparlanması için emmesi lazım diyorlardı". Gerçekten sütüm gelmese de Tuğra emdikçe rahmin toparlandığını gösteren doğum sancısına benzer sancılar çekiyordum. Belki de beni Tuğra iyileştirdi, hem fizyolojik hem de psikolojik olarak.

Ama ne yazık ki aç kaldı bebişim. Şekeri düşüp, sürekli uyumaya başlayınca bişeylerin ters gittiğini anladım. O zamana kadar da az az mama vermiştik, ama yetmemiş demek ki. Mama miktarını artırdık. Bu sefer de baygın durumda olduğu için şırınga ile vermeye başladık. Çünkü hemen uyuya kalıyordu. Canım benim o halini hatırladıkça üzülüyorum. Üçüncü gün sütüm geldiğinde bu sefer memeyi de reddetmeye başlamıştı. Garibim iki gün boşboş emmiş, dalga mı geçiyorsunuz benle diyordu herhalde :)

Sonunda doktorumu ikna edip eve çıktığımızda moral düzelmesinin de etkisiyle sütüm arttı ve Tuğriş emmeye başladı. Bebekler doğum sonrasında kilo kaybeder ama Tuğra o zamana kadar normalden fazla kilo kaybetmişti. Tuğrişi doğduğu zamanki gibi tosuncuk yapmak için emzirme maratonumuz başladı. İki saatte bir uyusa da uyanık da olsa emziriyordum Tuğrişi. Emzirirken de zaman tutuyordum. 20 dakikadan az emzirmiyordum. Bazen mememde uyuya kalıyordu, o zaman da yanağına pıt pıt vuruyordum, tekrar emmeye başlıyordu. Çok sevimli bir bıdıktı. Bir de sanılanın aksine 10 dakika bir göğüsü 10 dakika diğerini emzirmiyordum. Tek seferde bir göğüsü veriyordum. Doğum öncesinde gittiğim emzirme eğitiminde, memeden önce sulu süt geldiğini, sütün sonra yoğunlaştığını anlatmışlardı. Yani süt önce çorba, sonra ana yemek sonra tatlı kıvamında geliyordu. Bir seferde iki göğüsü birden emzirdiğinizde bebek sadece çorba içmiş olacak, asıl besleyici olan yağlı sütü tadamayacaktı.

Nitekim, Tuğra bir haftalıkken gittiğimiz doktor kontrolünde, emzirme maratonun başarıya ulaştığını görmüş olduk. Tuğriş doğum kilosuna ulaşmıştı, hem de iki gün aç kalmasına rağmen. Üç aylık olana kadar sadece anne sütüyle her ay birer kilo aldı. Altı aylık olana kadar sadece anne sütü ile beslendi. Şu an 13 aylık geceleri hala anne sütü alıyor. Bakalım nereye kadar devam edecek... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder