2 Kasım 2010 Salı

Anne olmak dünyanın en güzel şeyi mi?

Hamileyken en çok yakındığım şeylerden biri, beni hamile gören ve hali hazırda çocuğu olan anne babaların, "Karnındayken tadını çıkar, doğduktan sonra çok zor", "Artık hiçbirşey eskisi gibi olmayacak" gibi, genel bir tespitten ziyade bende olumsuz şeyler çağrıştıran ifadeler duymaktı. Hep dua ettim, anne olunca bezmiş, bıkmış bir hale bürünmeyeyim de, gördüğüm hamilelere de "Vah vaaah" gibisinden konuşmayayım diye.

Dualarım kabul oldu. Bunda tabii ki Tuğra'nın payı büyük. Aşırı yaramaz, huzursuz bir bebek olmadı Tuğra hiçbir zaman. Şunu da belirtmek lazım, ebeveyn olmak gerçekten zor ve evet artık hiçbirşey eskisi gibi olmuyor. Ama o nasıl bir sevgiyse, umurunuzda bile olmuyor. Ben 27 yaşında, yaşıtlarımın benim kadar sorumluluğu yüklenmek bir yana, istediği an istediği yere gidebildiği bir çağdayım. (Tabii bunda evlenme ve çocuk sahibi olma yaşının 30'lu yaşlara kaymasının büyük rolü var) Öte yandan, şu an kendim için değil Tuğra için yaşıyorum. Yemeğini binbir türlü oyunla, hayal gücümü zorlayarak onu oyalayacak şeyler bularak yedirmek mi dersiniz, gecede 5-6 defa uykumun bölünmesi mi dersiniz, seyahate gittiğimizde gezinin büyük kısmını restoranda fellik fellik priz arayarak blenderla yemeğini hazırlamakla geçirmek mi dersiniz, en basit hastalığında kara yaslara bağlamak mı dersiniz....Belki bu listeye diğer anneler neler neler ekler. Dışardan bakan insanlar da sizin halinizi görüp, size acırlar.

Anne babalara acıyan insanlara sesleniyorum...Tamam, hayatımız sizinkinden farklı olabilir, ama yaşadığımız diğer güzel duyguların yanında zorluklar solda sıfır kalır.

Yine söylüyorum, ben şanslı bir anneyim. En azından şimdilik, anlayışlı bir oğlum var. Çok daha zor bebekler, çocuklar var. Ama o sevgi size öyle bir güç veriyor ki, kendiniz bile inanamıyorsunuz. Tam birşey oluyor, bezer gibi olurken, biri ordan sevimlilik yapıp gülüyor, bütün olumsuzluklar çekip gidiyor, yerini sımsıcak bir gülümsemeye bırakıyor. Annem doğum yapmadan önce demişti. "Evet gerçekten zor, gece uyanıyorsun bıkkın bıkkın, ama sonra bir gülüveriyor, o anda çok mutlu oluyorsun". Gerçekten öyleymiş. Tuğra gülünce dünya gülüyor sanki. Onunla olmak, büyüdüğünü görmek, büyümesi için emek vermek bence dünyanın en kutsal şeyi. Evet zor, ama herşeye değer.
Anne adaylarına, yeni annelere sesleniyorum...Evet, anne olmak dünyanın en güzel şeyi. Dışarıdan duyduğunuz olumsuz şeylere aldırmayın. Anne olmak bir kadının başına gelebilecek en güzel şey.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder