7 Kasım 2011 Pazartesi

Gurbette pide ustasi olmak

Gurbette insanin neler neler cekiyor cani. En cok da Turk yemeklerini. Turk yemekleri derken ev yemeklerini degil tabii ki. Onlar evimizde pisiyor. Ama o kebaplar, pideler, lahmacunlar...

Daha once buradaki bir teyze pide yapmisti. Ona sormustum hamurunu nasil yapiyor diye. "Yavrum maya koyuyorum, biraz su ve aldigi kadar un". Teyzecim ben ne anlarim "aldigi kadar un" kavramindan. Daha cicegi burnunda ev hanimiyim. Bana miktar soyle. Sonra internetten arastirmistim. Yine hepsinde "aldigi kadar un" cikmisti karsima. 

Iste bu noktada, bir sene gec de olsa yine ufkumu aydinlattim ve www.turkishcookbook.com'la tanistim. Sitenin sahibi Binnur Hanim, Kanada'da yasayan ve bence eli opulesi, hay akliyla bin yasayasi bir Turk. Muhtesem tariflerinin yaninda sitenin guzelligi, tariflerin ozellikle Kuzey Amerika'da yasayanlarin kullanabilecegi malzemeleri icermesi. Ben ispanakli karadeniz pidesi ile kiymali karadeniz pidesini basari ile tatbik ettim ve kanimca kocamin bana olan askini tazeledim. Ne de olsa erkegin kalbine giden yol midesinden gecer. Gurbette olan olmayan butun ev hanimlarina siddetle tavsiye edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder