7 Kasım 2011 Pazartesi

Kitap kurdu anne

Ne zamandir bloga birseyler yazmak icimden gelmiyor. Halbuki yazacak o kadar cok sey birikti ki. Sehrimizin kutuphanesini ben de somurmeye basladigimdan beri kendimi "chick-lit" dedikleri kadin romanlarina gomulmus buluyorum. Ne yapayim dizi seyredemiyorum, ben de dizi vari kitap okuyorum. Hem de elimden birakamadan, her bos vaktimde okumak icin yanip tutusarak.

Halbuki ben eskiden bana birsey katmayan kitaplari okumayi gereksiz bulurdum. Tamamen hayal urunu olan romanlar okumak yerine, icinde tarih barindiran, ya da bir donemi anlatan, bir ulkenin kulturunu anlatan, ne bileyim okuyunca ufkumu aydinlatacak romanlar okumayi tercih ederdim.

Ta ki bir arkadasim bana Sophie Kinsella'nin "Can you keep a secret?" adli romanini verene kadar. Kitaba o kadar gomuldum ki anlatamam. Meger ne kadar ozlemisim soluksuz kitap okumayi. Tugra uyurken aninda kendimi kitabin basinda buluyordum. Birgun kitabin en heyecanli yerinde Tugra uyandi. Tugra'ya dedim ki "Tugra'cim sen surda iki dakika dur ben su iki sayfayi da okuyayim". Inanir misiniz, bekledi. "Tamam dedim, bitirdim, bekledigin icin tesekkur ederim". Birgun de Tugra'ya "al sen bu kitabi oku, ben de kendi kitabimi okuyayim" dedim. Sonuc resimde malum :)

O coskuyla Sophie Kinsella'nin iki kitabini daha okudum. "Confessions of a shopaholic" ve "Undomestic Goddess". "Can you keep a secret" kadar cok begendigimi soyleyemecegim ama yine de cok kisa zamanda yaladim yuttum ikisini de. Hele birinde kitabin kahramani zor bir durumda idi. Bir baktim ellerim terliyor, kalbim gup gup atiyor. Dedim pes Berrak kendine gel :) 

Sonra Lauren Weisberger'in "Chasing Harry Winston" ve "Devil wears Prada"sini okudum. Simdiki hedefim bu aralar Amerika'da cok populer olan Kathryn Stockett'in "The Help"ini okumak. Agustos 2011'de filmi de vizyona girmis sanirim. 

Kafa bosaltmak, bos bos birseyler yapmak icin iyiymis bu tarz kitaplar okumak. Ama insani biraz tembellestiriyor, bloga yazmamak gibi. Simdi birazdan bir suru yazi yazacagim. Neden? Cunku kitabim bitti, yenisini almaya kutuphaneye gidemedim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder