20 Mayıs 2011 Cuma

Kitap Kurdu Tugra

Benim oglum tam bir kitap kurdu. Daha akli ermeden almaya baslamistim ben kitap ona. Tam olarak konsantre olup dinleyemese de ufak ufak okumaya baslamistim. Simdi ise her an her saniye kitap okumaya hazir bir sekilde geziyor. "Anne titap okuyalim". Bir kitap bitiyor, "Baska titap okuyalim". Cok hosuma gidiyor. Kitaplardan o kadar cok sey ogreniyor ki. Genellikle kitabi okumuyorum ben zaten. Resimlere bakarak, gostererek anlatiyorum. Ona sorular soruyorum. Bir sure sonra o okumaya basliyor bana kitabi. Cogu zaman sasirtiyor beni, kitaptaki karakterin adini soyleyiveriyor. "Kim gelmis oglum" diyorum, "Antoni" deyiveriyor, o an yumul zaten o "Antoni" diyen agiza.

Bir de uykudan once mutlaka 2 kitap okuyoruz. Ilk sayfayi aciyor,"Bi guuuun" diyor hikayeyi baslatiyor, sayfalari cevirdikce "sonraaa" diyor, en son sayfada da genellikle karakterler uyudugu icin "sonraa uyumuuss, bittii" diyor.

Tugra'nin kitaplarinin sayisini bilmiyorum. O kadar cok ki. Tabii bunda Amerika'da olmamizin buyuk etkisi var. Birincisi cocuk kitaplari burada hem cok guzel, hem Turkiye'ye gore daha ucuz. Ikincisi, burada cocuklarin kitap okumalarinin desteklenmesi icin marketlerde kitap paylasimini saglayan imkanlar var. Her market alisverisi sonrasi, Tugra'ya oradan kitap seciyor, okuduklarimizi veya artik ilgilenmediklerimizi de oraya birakiyoruz ki, baska cocuklar okusun diye. Ne kadar harika degil mi?

Kitap kurdu Tugra'nin en favori mekani ise, Amerika'nin en buyuk kitapci zinciri olan Barnes and Nobles. Cocuk bolumu cok buyuk. Tugra oraya gidince cok heyecanlaniyor. Bir kitabi aliyor, birini birakiyor. Baska cocuklar varsa onlarla oynuyor. En guzel kismi da, Thomas and Friends trenlerinin oldugu bir bolum var. Cocuklar ve bizim Tugris orada oynarken, anneler babalar da yine kitapcinin icinde olan Strabucks'dan aldiklari kahvelerini yudumluyor, almayi dusundukleri kitaplari inceliyorlar.  Velhasili, biz cok seviyoruz bu Barnes and Nobles'i.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder