14 Ekim 2011 Cuma

Bir annenin ikna kabiliyeti

2 yas sendromu dalga dalga kendini gosterirken, artik Tugra'ya bir seyi yaptirmak o kadar kolay olmuyor. Eskiden koydugun yerde duran, gel deyince gelen, aciktin mi diye sormadan mama sandalyesine oturtulup yemegi yedirilen kucuk oglum buyuyor. Artik hersey benim kontrolumde degil. "Ben buyuyorum, benim de isteklerim var" diye bar bar bagiriyor sanki kucuk adam.


 Altini degistirmek,ustunu degistirmek, uyumaya bile ikna etmek gerekiyor, O ikna olmadan birsey yapmaya kalktigimda kiyamet kopuyor. Tugra'nin altini degistirmek icin doktugum dil buna ornektir saniyorum. Bizimkinde hala tuvalet egitimi sinyalleri bas gostermis degil. Saatlerde kakali beziyle otursa giki cikmaz. Kaka mi yapti.

- Hadi altini degistirelim Tugra.
-I-iiih yoook.
-Hadi bak yukari cikalim, altini degistirelim, gelelim.
-I-ihh.Altimi degistirmeyelim anne.
-Bak sen Caillou'lu topunu al, yukari atarak cikalim.

 Ikna olur. Top merdivenlerden yukari atilarak, yaklasik 2-3 dakikada yukari cikilir. En son yukaridan top asagi atilir. Top istenir. "Yukari cikarken aliriz, bir daha atariz"  denir ikna edilir. Yukari cikinca alti degismesin diye oradan oraya kosturan Tugra odasinda beklenir. Tugra gelmek istemez. Gulerek kacar. Kendisi cok egleniyordur. Annesi de bir eglenir bir eglenir ki (!) sormayin.

-Hadi Tugra gel annecim hemen degistirelim.
-Hahahah gelmiycem.
-Bak 3'e kadar sayiyorum, gelmezsen ben gelip alicam seni.
-i-iih sen alma.
- Biiir ikiii uuuuc......Hadi bak kim gelicek kim geliceek.

Tugra kosarak gelir. Bu sefer de yataga yatmak istemez. Anne alyansini sismis parmagindan guc bela cikarir verir.

-Sen yuzugu al, isimiz bitince anne al yuzugunu de bana ver tamam mi Tugra?
-Tamam.

Alyansla oynayan Tugra yer yer alyansi kaybeder. Anne 'yuzuk nerdee?' Anne yuzugu bulur. Alt degistirme operasyonu tamamlanir. Anne elini yikamaya gider. Tugra annesinin pesinden 'anne al yuzugun' diye kosar. En azindan sozunu tutuyor :)

Velhasili, 2 yas cocugunu buyutmek bir annenin hayal gucunu ve ikna kabiliyetini bir hayli gelistirir.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder