20 Ekim 2011 Perşembe

Tugris kutuphanede

Bir senedir Amerika'da olmamiza ragmen, burnumun dibindeki hazineyi fark etmemisim megersem. Canim ulkemin baskentinde akademik arastirma yapmak icin bile kutuphane imkanlari kisitliyken, ben ne bileyim koyumuz Ithaca'da bir hazine degerinde kutuphane bulunacagini.

 Amerika'da okumaya ne kadar onem verildigini marketkerde bile bedava kitap imkani sunulmasi ile tecrube etmistim. Tompkins County Halk Kutuphanesi de bunun diger kaniti imis megersem.Yetiskinler icin bir suru kitap bulunmasinin yaninda en onemli ozelligi en az yetiskin bolumu kadar buyuk cocuk kitaplarina ayrilan bir bolumun, daha dogrusu koca bir salonun bulunmasi. Ustelik bir kitabi tam uc haftaligina odunc alabiliyorsunuz. Her seferinde de 20 kitap odunc alinabiliyor. Tugra'nin karti ile beraber sayi cikiyor 40'a. Bunun yaninda bir suru cizgifilm ve film de odunc alinabiliyor.


 Hemen hemen her hafta gidiyoruz kutuphaneye. Tugra da inanilmaz mutlu oluyor kutuphaneye gitmekten ve cok uslu duruyor. Ben  kendimi hazine sandiginin icinde kaybediyorum. En guzel ve Tugra'nin yasina en uygun kitaplari secmeye calisiyorum. Kitap sayisi fazla olunca secmek daha zor oluyor sanki. Tugra da etrafta dolaniyor. Kutuphanenin bazi koselerine boncuklu oyuncaklar koymuslar cocuklar oynasin diye. Onlarla oynuyor. Yasiti gelirse "Hellooo" diyor. Sonra bana kosarak "Anne ben 'hello' dedim arkadasa" diyor seviniyor. "Tugra hadi sen de kitap sec" diyorum. Kalin kapakli kitaplardan secip getiriyor. "Anne bunu da alalim" diye.

Boylece Tugra bir suru yeni kitapla tanismis oluyor. Bugun de haftalik gezimizi gerceklestirdik kutuphaneye. Tam 21 kitap, 1 cizgifilm, 2 tane de film odunc aldik. Kitaplarin cogunlugun tanesi 15 dolar degerinde. Eve 300 dolar degerinde kitapla donduk. Saka gibi. Tabii tasimasi da bir hayli zor oldu.

En komigi kutuphaneden bir elimde kitap torbasi kolumda cantamla cikarken, Tugra "Anne cantan nerde?" dedi. Gorene kadar da rahat edemedi. 2 yasindasin cocum, cantanin kaybolabilecegini, unutulmamasi gerektigini nereden ogrendin. Bu genler ne kadar enteresan. Ben ki kac defa cantasini bir yerlerde unutmus yasi 30'a gelmis bir kadinim hala akillanmaz cantami bir yerlerde unuturum, sen iki yasindasin ne bu tedbir diyesim geldi. Babasinin oglu iste. Tedbirli olunmaz tedbirli dogulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder