24 Ekim 2011 Pazartesi

Gece Sohbetleri

Bizim Tugra tam bir "Gececi Neset". Zira kendisi 10 bucuk 11'den once uyumuyor. Tugra 6 aylikken ise basladigimda, cok dua ettim erkenden uyumasin da eve geldikten sonra biraz vakit gecirebileyim diye. Sonunda duzeni de ona gore ayarlandi. Sabah da sagolsun cok erken kalkmiyor. Simdi 7-24 beraberiz, o yuzden su an aksamin biraz bana kalmasi icin "Keske daha erken uyusa" demiyor degilim. Ama bir turlu basaramadik uyku saatini one cekmeyi.


Artik belirli bir uyku rutini de olusturmus durumdayiz. Uyumadan once iki tane kitap okuyorum Tugra'ya. Yanliiiiz kendisi ben kitap okurken birseyler yemegi cok seviyor. Ya Cherrios dedikleri bizim "pittis" adini taktigimiz kahvaltilik gevreklerden yiyor, bazen uzum, bazen de kavun yiyor. Kitaplarimiz bitince otomatik uyuma moduna geciyoruz. Daha dogrusu ben geciyorum. Tugra yanimda yatip bidir bidir konusuyor. Ilginc olani sabah okuldan geldikten sonra, "okulda ne yaptin, hadi anlat" dememize ragmen anlatmayan veya okulla ilgili duygularini dile getirmekten kacinan Tugra, gece basliyor anlatmaya.

-Ben okula dittim. Anne ditti, sonra deldi beni eve doturdu. Orda oyuncaklar vaaar, arkadaslar vaaaar, ortmen vaaar. Ben aglamiycam, mutlu olucam, anne de mutlu olucak. (Daha once okulla ilgili anlattiklarim bilincaltindan cikip geri bana sunuluyor).

-Gunes bebegini dusurdu, ben Gunese bebegini geri verdim.

-Hani biz tunele dirdiik. Dinonos deldi, kertekele gordum. Korktum ben. Ditmeyelim bir daha oraya. (Universal Studios'da eglenicez diye cocugun odunu dusurduk, buyrun bakalim 2 ay sonra cocuk korkuyla tekrar hatirladi)

- (Ayaklarini duvarda acip kapatarak) Anne bak ben ne yapiyorum. Bak boyle aciyorsun, sonra kapatiyorsun. Ben buyudum. Sen de buyuyunce boyle yapicaksin. (Derken ben kahkahayi patlatiyorum, komik birsey soyledigini anlayan Tugra ben guldukce daha cok guluyor. Gecenin 11'inde kakara kikiri, uykudan eser yok)

- (Pat bir tekme karnima, ahh acidi Tugra). Ozur dilerim anne. Ciciiii ciciiii. Careful anne. (aha yeni bir kelime ogrenmis benim haberim yok)

- (Ustume cikmaya calisarak) Ben annenin yanaginda uyuyucam. (Depelenir depelenir durur, sonra vazgecer)

Daha hatirlayamadigim bir suru sey hakkinda sohbet ediyoruz oglumla. Bir sure sonra, "Hadi Tugra'cim, sana doyum olmaz ama artik uyku saati diyorum". Birseyler daha soyluyor, bir sure cevap vermiyorum, gozlerim kapali yaninda yatiyorum. Sonra zayif noktami yakaliyor. "Seni cok seviyorum anne" diyor. Gel de cevap verme simdi buna. Yumulma yanagina. Bir sure daha gulusuyoruz, sonunda evet sonunda isiklari kapatiktan yaklasik 30-40 dk sonra genelde ben yaninda uyuyakaldiktan sonra uyuyakaliyor tatli Tugra.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder