21 Eylül 2011 Çarşamba

Ben krese hazir miyim?


Bu hafta iki gun daha gittik krese. Tugra'yi birakma denemelerinde bulundum, ama kesinlikle kabul etmedi. Ben de birakmadim. Bir kosede oturdum, kesinlikle mudahale de etmedim. Ben orada oldugum sure boyunca gayet iyi oynadi. Ama arada arkasini donup bakti ben orada miyim diye. Beni goremeyince huzunlendi, annem nerede diye. Ona haber vermeden gizlice gitmeyecegimi soyledim. Ogretmeni ile konustum. Gizlice gitmedigim surece psikolojisinin olumsuz etkilenmeyecegini soyledi. Her seferinde belirli bir rutin ile onu birakirsam zamanla alisabilecegini de soyledi. Yarin Mickey Mouse'umuzu da alip gidecegiz ve ben oglumla vedalasacagim. Bu sefer yapacagim.

Diger taraftan, can cekismekteyim. Kafamdaki milyonlarca soru isaretine cevap bulabilmek icin can cekismekteyim. Tugra krese hazir mi? Acaba cok mu erken davrandik? Acaba 3 yasini mi bekleseydik? Acaba psikolojisini olumsuz etkiler miyim? Acaba Tugra'yi ziril ziril aglayarak da olsa birakarak krese alistirmali miyim? Gorece maddi bir fedakarlik yapiyoruz, buna degecek mi? Ve daha nicesi..


Forumlara bakiyorum, bloglari okuyorum, cocugunu krese gonderen aileler ile konusuyorum. Yine de sorularima cevap bulabilmis degilim. Anladigim tek sey bunu zamanin gosterecegi. Bu surecte Tugra'nin hirpalanmasindan korkuyorum.

En onemli soru, krese ben hazir miyim? Bugun Slingomom'in uygun kres secimi ile ilgili uzman gorusune yer verdigi yazisi bu konuda cok aydinlatici oldu. Kres icin uygun zamanin annenin krese hazir olmasi ile dogru orantili oldugunu, cocugun anneden aldigi olumsuz enerji ile daha cok zorluk cikaracagini yazmis eski yuva isletmecisi Esra Madran. 

Ben istedim ki, eve girmek istemeyen, arkadas arkadas diye gezinen oglumun bir suru arkadasi olsun, doya doya oynasin. Hem zaten 1 sene sonra Turkiye'ye donunce, ben ise baslamak zorunda oldugum icin krese baslayacak. Bari onceden alissin. Minik oglumun aglamasini, uzulmesini istemedim. Bu yuzden butun cekincelerim.

1 ay deneme suresi verdim kendimize. Baktim olmuyor, kres maceramizi sonlandiracagim. Gerci Tugra sadece iki yarim gun gittigi icin, ogretmen 1 ayda tamamen alisamayabilecegini soyledi. Ama biraz olsun bir iyilesme gorursek bu da bir kardir. Yarin ola hayrola...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder