16 Eylül 2011 Cuma

Okulda 4. ve 5. gun

Okulda ilk haftamizi tamamladik. Guzel ve umut dolu baslayan haftayi umitsizlikle tamamlamis bulunuyoruz. Zira bagrima tas basip aglayarak da olsa Tugra'yi bensiz birakmayi denedim. Biraz koridorda oyalandim, susar belki dedim. Susmadi, bari gideyim de sesini duymayayim dedim. Giriste Gunes'in annesini gordum ve ben de koyverdim. Biraz birbirimizi rahatlattik. Aradan 10 dk gecti. Susmustur herhalde, gidip bakayim dedim ki bizimki aynen devam. Kresin genel sorumlusu benim halimi gorunce "Ben gidip bakayim" dedi. 5 dk sonra dondugunde "Hala agliyor isterseniz gidin" dedi. 

Enteresan olani beni gorur gormez sustu ve hemen oyun oynamak istedi. Bir onceki gune gore daha az mahsunlasti. Eve geldigimizde de keyfi daha yerindeydi. Ogretmene onlar icin sorun olmazsa bu gecis suresini biraz uzatabilecegimizi soyledim. Okuldan nefret etmesini istemiyorum cunku. Yine eve donmek istemedi en azindan bu iyi bir gelisme.

Derken 5. gun daha okula girer girmez, "anne sen beni birakma" demeye basladi. Ben aciklasam da ne fayda. Birakma da birakma. "Tamam ben sonra gidicem" dedim. Birkac defa gitme denemesinde bulundum. Daha gitmek kelimesini kullanmamla aglamaya basladi. "Tamam o zaman eve gidelim" diye blof yaptim, blofumu gordu namussuz. Sandim ki okulu cok sevdiginden "tamam sen git" desin. Hah mort oldum resmen. Sonuc bu gidisle okulun kadrolu elemani olacagim. 

En buyuk zorluk Tugra'nin Ingilizce'yi henuz tam anlamiyor olusu. Bizimkisi zaten geveze bir cocuk. butun gun konusur, soru sorar, cevap bekler, birsey gosterir, sen "aa evet ben de gordum" diyene kadar tekrar eder. Simdi onu annesi olmadan dillerini bile anlamadigi yabancilarin yaninda birakmaya calisiyorum. Hakli cocuk.

Simdi yeni stratejiler denemeyi dusunuyorum. Oncelikle Tugra'nin ogretmeni biraz daha anlamasini saglayana kadar sabredecegim. Sonra ogretmene faydali Turkce kelimelerden olusan bir liste verecegim. Artik Tugra mi once Ingilizce ogrenir, ogretmeler mi Turkce ogrenir onu gorecegiz beraber. Diger yandan,  Mickey Mouse'u (Tugra'nin deyimiyle Mickey Mamadus) devreye sokmayi dusunuyorum. Ben gidince ogretmen onu versin Tugra'ya. En azindan sinifta annesinden baska tanidik bir yuz :) Bizimki yer mi bilinmez ama belki sakinlesmesinde faydali olur.

Umitsizim, korkuyorum, acaba yanlis mi yapiyorum diye surekli sorguluyorum. Icgudulerim diyor ki biraz sabretmemiz gerek. Gerekirse 1 ay gidecegim krese oturucam bir kenarda. Ama alistiracagim Tugra'yi bensiz kalmaya. Yani umarim...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder