13 Eylül 2011 Salı

Okulda ilk gun



Tugra gunlerdir "Ben okula ditcem, oncaklarla oyniycam" diyor, okulunun yanindan gecerken "bak okulum" diye gosteriyordu. Beklenen gun geldi. Dun okulun ilk gunuydu. Bir heyecan cantamizi hazirladik. Tugra cantasini eline aldi, eke toka kapidan cikti okula gidicem diye. Gunlerdir suren yagmurlu, bulutlu ve hatta sisli havadan sonra sansimiza hava da cok guzeldi, yuruyerek gittik okulumuza.

Tugra daha okulu gorur gormez "okula deldik, yuppi" demeye basladi. "Hadi bakalim dedim, umarim bu heves bu heyecan hep devam eder". Sonra Tugra'nin sinifina gittik. Ilk gun oldugu icin biraz gec gittik ve ben de Tugra'ya eslik ettim. Meger parka cikma saatiymis. Tugra'nin canina minnet. Tugra hemen ogretmenleri ile tanisti. Sansimiza yeni bir Turk cocuk daha basliyormus. Iki kucuk Turk birbirini buldu koca kreste. 

Ilk gun benim icin can alici bir sahne yasandi. Parkta oynarken, sarisin tatli mi tatli, topanak mi topanak bir kiz cocugu bana yaklasti. "Anne, baba" dedi aglamakli bir sesle. "Annen baban gelicek sonra merak etme" dedim. Benden medet umdu, kollarini uzatti. "Ay canim sarilmak mi istiyorsun" dedim. Bir guzel sarildi bana. Benim icimin yaglari eridi. Bir acidim orada cocuga. Bir an umitsizlige kapildim, ya Tugra da boyle olursa diye. Adi Lusha imis, daha bir bucuk yasindaymis ve ilk defa annesi olmadan gelmis. Arada ogretmen dikkatini baska bir seye cekiyor, sakinlestiriyordu Lusha'yi. Ama en cok ogretmenin kucaginda, ona sarilinca sakinlesiyordu. Ilerleyen saatlerde sakinlesti de benim de icim rahat etti. Derken yine annesiz ilk gununu geciren Victor hickira hickira aglamaya basladi. Ben de neredeyse koyvericektim kendimi, gozlerim falan doldu. Tugra gormesin diye 30 takla attim. Neyse Victor'un annesi zaten binada bekliyormus, o da annesini gorunce sakinlesti.

Derken sinifa girme saati geldi. Tugra yeni oyuncaklari gorunce cok mutlu oldu. Doya doya oynadi. Sonra ogretmen "Hadi oyuncaklari toplayalim, sonra sarki soyleyecegiz" dedi. Kimse orali olmadi. Bizimki evden oyuncaklarini toplamaya aliskin. "Tugra hadi ogretmenine yardim et" dedim. Bir oyuncakla mesgul olmasina ragmen hemen gitti ve ogretmeni ile oyuncaklari topladi. Ogretmeni ingilizce birseyler soyluyor, bizimki anliyormus gibi (belki de anliyordur), basini salliyor, "Ok, yes" diyordu. Cok tatliydi. Derken sarki soylediler, cubuklari birbirine vurup ritim tuttular. Eve gitme saati gelince "Hadi Tugra gidiyoruz, yarin tekrar gelicez" dememle, Tugra "gitmeyelim" diye hungur hungur aglamasin mi? Ogretmenler bile sasirdilar. aslinda bu benim cok hosuma gitti. Demek ki sevdi dedim. 

Bakalim Tugra bensiz kalabilecek mi? Ilk gun bana cok umit verici geldi, umarim bekledigim gibi olur. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder