15 Ağustos 2011 Pazartesi

Tatli Patates

Amerika'ya gelince tanistik tatli patates ile. Meger inanilmaz faydali, besleyici bir gida imis. Demir, kalsiyum, fosfor deposu. Ustelik de lifli oldugu icin sindirime de yardimci. Tadi da kestaneyi andiriyor. Pek cok cesidi var tatli patatesin, ama biz ici turuncu olan, "yam" dediklerinden aliyoruz. Tipi de bal kabagina benziyor ayni.


Peki Tugris en cok nasil seviyor tatli patatesi ? Guzelce hasliyorum, sonra buzdolabinda sogutuyorum, ilik olunca bile sevmiyor. Yarim tatli patatese, yarim muz, yarim elma biraz da sulandirsin diye portakal suyu koyuyorum, bir de guzel blendardan geciyorum. Ohh bizimki silip supuruyor. 

Amerikalilar, tuzlu yemegin yanina garnitur olarak da servis ediyorlar hatta yemegini de yapiyorlar galiba ama bence bizim damak tadimiza pek uymuyor. Sadece kabak tatlisina benzer bir tatlisini yapiyorlar, o yadirganmadan yenebilir.

Kis tatilinde Turkiye'ye gittigimizde Tugra'nin onemli bir ogunu olan tatli patatesi nasil bulacagiz diye kara kara dusunmus, internetten yaptigim arastirmalar sonucunda Izmir Caddesi'nde Antakya urunleri satan bir yerde oldugunu ogrenmistim. Oradaki tatli patateslerin disi mor ici beyazdi, ama sanki daha tatliydi. Her neyse Tugrisim onlari da severek yedi. Bence Turkiye'de de yayginlasmali bu faydali besin...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder