25 Ağustos 2011 Perşembe

Tugra'nin gobegi nerede?

Tugra'nin dogumgunu coskuyla kutlandi. Tugra'nin cok sevdigi ablalarini abilerini cagirdik dogum gunu partisine. Salonumuz suslendi, balonlar sisirildi ve parti basladi. Artik nasil islediysem cocugu, kitaplarla masallarla hikayelerle "Bak dogum gunu pastasi gelince mumu ufleyecegiz" diye, Tugra pastayi gorur gormez iki metre oteden basladi uflemeye. Benim de katkilarimla basariyla sondurduk mumuzu. Sonra ilk ben sarildim ogluma. Nasil da buyumus, anladi ozel bir durum oldugunu. Sokuldu koynuma. Sonra hediyelerini acti, herkese tesekkur etti ve tek tek optu.


Sonra birinin aklina "Tugra'nin gobegini nereye gomdunuz?" sorusu geldi. Evet acikliyorum, Tugra'nin gobegi iki defa Harvard'a gitmemize ragmen hala kilerimizdeki dolabin cekmecesinin en arka dip koselerinde bir yerde. Serdar "Madem Harvard'a gomemedik bari Cornell'e gomelim. Hem bize de kapi olur, Tugra'yi gormek bahanesi ile Ithaca'ya gelir dururuz" dedi ama burada yasayan bir arkadasimiz (Tugra'nin Basak Ablasi), "Hayiiiiiiir, deli misiniz, hayatini mi karartacaksiniz cocugun" diyerek kesinlikle karsi cikti. Zira Ithaca ogrencilik gecirmekten ziyade emeklilik gecirmek veya inzivaya cekilmek icin daha ideal bir yer. Biz seviyoruz o ayri. Ne malum Tugra'nin sevecegi. Acaba San Francisco'ya gitsek de Stanford'a mi gomsek?

Derken konu Tugra'nin egitimine geldi.  Amerikan egitimini yakinen gorup cok begendiginden sanirim Serdar'a kalsa Tugra'yi kesinlikle Amerika'da okutmak istiyor. Bense cok istemiyorum. Sonra bir kiz bulur, is bulur, yerlesmeye kalkar falan :) Isin sakasi bu tabii ki. Simdiden kestirmek plan yapmak cok zor, bakalim Tugra nasil dusunecek.

Acikcasi ben yurtdisina yerlesme fikrine cok sicak yaklasmiyorum. Gurbette olmak insana ulkesi ile ilgili daha objektif bir bakis acisi kazandiriyor aslinda. Oncelikle eger gelismis bir ulkede gurbette iseniz ulkeniz size oldugundan da kotu gozukuyor, cunku medeniyeti goruyorsunuz.  "Tu kaka" denilen gavur (!)larin etik degerlerinin Musluman bir ulke olmamiza ragmen bizden kat be kat iyi oldugunu goruyorsunuz. Burada insana "insan" muamelesi yapildigini goruyorsunuz, daha saymakla bitmez. Zaten gurbet eldeyim cok ozlemisim burada ulkemi daha fazla elestirmek istemiyorum. Herkes herseyin farkinda zaten.

Diger taraftan, aslinda donmezseniz cok daha iyi bir yasam sureceginizi bildiginiz gurbet elden surekli elestirdiginiz ulkenize donmek icin can atiyorsunuz. Bir Turk gorunce sarilip opesiniz geliyor. Yurdunuzun kohne yerindeki bulanik cayi bile ozluyorsunuz.  Hele yemeklerini...Iste bu yuzden ben hep sunu savunuyorum, yurtdisinda yasayip medeniyet gormek guzel. Ama sadece kisa bir sureligine. Donecegini bilerek. Dunya'nin en guzel yerine de gitsem ille de vatanim.

Tugra'nin gobegine gelince, bakalim neredeki sincaplara nasip olacak :) Biz geregini yapalim da, Tugra buyuyunce karar verir kendi gelecegine, nerede yasayacagina. "Bak bak buyumus de fikir sahibi de olmus" diyecegim gunler cok da ucak degil aslinda, zaman cabuk geciyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder