30 Ağustos 2011 Salı

Tugra'nin uyku duzeni

Tugra artik kendi kendine uyuyor diye yazmistim bir zaman. Kulliyen yalan. O eskidendi artik tamamen tepetaklak oldu uyku duzenimiz. Bunda oncelikle Tugra'nin 3-4 gun boyunca ateslenmesinin, yaz boyunca evdeki misafirlerimizin ve daha cok otellerde uzun sure ayni odada ve ayni yatakta yatmamizin payi buyuk.
Eskiden Tugra ogle uykularina kendi besiginde soylene soylene gecerdi. Geceleri de bu yonteme alismaya baslamisti ki, 3-4 gun suren bir dis atesi ile bogustumuz donemde gece kendi kendine uyuma seromonisi son buldu. Bu donemde ben ya bizim yatagimizda ya da odasindaki tek kisilik yatakta once kitabini okuyordum, sonra Tugra meshur "Hatirla Sevgili" ninnisi esliginde uyuyor, sonra da besigine geciyordu. Neyde dedim en azindan oglenleri kendi uyuyor.

Derken misafirlerimiz geldi, hosgeldi. Oglen uykusuna gecerken bizimki bir "cit" duysa baslar "anne" demeye. E evde o kadar insan varken cit cikarmadan durmak ne mumkun. Babam oksuruyor "dedee" diyor, annem ic geciriyor "ananeee" diyor. Gece uyguladigimiz yontemi gunduz de uygulamaya basladik. Asil bizi bozan otel odalari oldu. Tugra cift kisilik yatakta bizimle uyumaya basladi. Uyandiginda beni gormeye de alisti.

Evimize donup yerlesik hayata donunce bizim Tugra besiginde yatmak istemez oldu. Iyi dedik odasinda tek kisilik yatak var zaten. Buradan ayrilan Turk ailelerin biri de tesadufen korkuluk birakti bize, onu monte ettik ve Tugra tek kisilik yatakta uyumaya basladi.  Simdiki seromonimiz ise soyle: gece yataginda kitap okuyoruz, sonra yanyana yatiyoruz, ben tabii ki yine catlak sesimle "Hatirla Sevgili"yi soyluyorum. Sonra uyuyor. Sabah 6'da uyaniyor, "anne gelsene" diyor. Ben gidiyorum, tekrar uykuya geciyor. Ben zaten tek gozum kapali gidiyorum yanina, cogunlukla daha yanina yatar yatmaz iki buklum uykuya daliyorum.

Gecenlerde yine kisa sureli bir NYC ziyaretimizde, ailecek ayni yatakta yattik ve ben aci gercekle yuzlestim. Tugra deliksiz uyudu. Buyuk ihtimalle uyanip beni yaninda gorunce uykuya kendi kendine gecti.

Bu duruma da bir el atmam gerektigini dusunuyorum. Simdilik avuntum en azindan bizim yatagimiza sulanmiyor. Ama ben onu bunu bilmem, eger olur da cesaret eder ikinci cocugu yaparsam, ne yapip edip daha kucukken vericem uyku egitimini. Demedi demeyin. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder