30 Ağustos 2011 Salı

Goodnight Moon


Goodnight Moon kitabi Amerika'da 0-3 yas grubu cocuklar icin kult haline gelmis bir kitap. Daha once kitapcilardan birinde sayfalarina bakmis, resimlerini begenmemis, "aman cocuklar bunun nesini seviyor" demis almamistim. Daha sonra bizim marketteki kitap paylasim rafinda gordum ve aldim.

Gercekten kitap Tugra'nin favori kitaplarindan biri haline geldi. Ozetle kitabin konusu soyle: bir tavsancik var, yataginda uykuya hazirlaniyor ve uyumadan odasindaki butun esyalara iyi geceler diyor. 0-3 yas grubuna hitap ettigi icin kitabin sade bir dili var. Ayni zamanda da kafiyeli bir dili var.

Tugra'ya Ingilizce okudugum ilk kitaplardan biri bu. Sonuc gercekten cok sasirtici. Tugra kitaba bayildi. Hem esyalarin Ingilizce isimlerini de ogrenmeye basladi bu kitap sayesinde. Diger taraftan uygulamaya gecti. Eger aksam eve giriyorsak ve disarida ay varsa bizimkisi "Goodnight Moon" demeden bir de ustune aya el sallamadan girmiyor iceri. Diger uygulamayi da bugun baslatti. Artik yukari odasina cikarken merdivenin basinda butun oyuncaklarina el salliyor, onlarla vedalasiyor. "Baybay top, baybay ayaba, baybay kamyon, baybay tiyen, baybay koltuk" vs.

Basit bir kitabin Tugra uzerinde bu kadar etkili olmasi beni sasirtti acikcasi. Diger yandan kitaplarla Tugra'ya pek cok sey ogretebilecegimi de bir kez daha gormus oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder